ponedeljak, januar 17

Ritual

Danas smo otisli van grada (LP) nekih 30-tak km do obliznjih vodopada koji predstavljaju jednu od atrakcija ovde. Unajmili smo Tuk-Tuk, inace lokalno prevozno sredstvo koje se koristi u Laosu i Tajlandu (radi se o triciklu sa prikolicom). Na putu ka Vodopadu, po ocajnom i prasnjavom putu prolazili smo pored beskrajnih pirincanih polja. U povratku, zatrazio sam od vozaca da skrene u jedno od sela (nakon sto sam video putokaz). To je bila prava stvar. Autenticno Lao selo u kome ljudi rade svakodnevne poslove. Prisao sam jednoj od drvenih kuca iz koje se culo cudno pevanje i udaranje u dobos. Provirio sam kroz poluodskrinuta vrata, a tamo 15-tak ljudi, dece, zena i jedan covek koji je izvodio neki ritualni ples na klupi i pevao nesto na lao jeziku. Nakon sto sam im mahnuo i pozdravio ih (na njihov nacin), pokazali su mi da mogu da im se pridruzim. Tako nesto se ne odbija. :)
Proveo sam 20-tak minuta i stekao neponovljivo iskustvo. Koliko sam uspeo da shvatim, ceo ritual se odnosio na pozivanje nekih duhova. Nazalost, nisam se usudio da slikam bilo sta, jer bi to mozda bilo uvredljivo za njih. Pogadjate, niko tamo ne govori engleski (a ni srpski :) ), pa je bilo nemoguce pitati bilo sta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home